Што да правите кога пациентите не слушаат

Doctor and patient are discussing something, just hands at the table

Пациент со симптоми пристигна во вашата амбуланта.Врз основа на резултатите од прегледот и разговорот со пациентот, препорачувате специфична терапија за која верувате дека ќе го подобри квалитетот на неговиот живот. Вие разговарате и одлучувате за најдобриот начин на лекување за вашите пациенти, пишувате рецепти и препорачувате модификации на животниот стил за да ги подобрите резултатите од третманот и целокупната благосостојба. Но, откако ќе ја напуштат вашата амбуланта, следењето зависи од пациентот. Но, што да правиме кога пациентот не ги следи препорачаните упатства?
Терминот „неприврзан“ постепено го замени „неусогласен“ во лексиката на лекарите како знак на еволуирачкиот однос лекар-пациент. Неусогласеноста подразбира дека пациентот не ги следи наредбите на својот лекар. Придржувањето, од друга страна, е мерка за тоа колку однесувањето на вашиот пациент се совпаѓа со препораките што сте ги дале. Тоа е суптилна разлика, но важна разлика во пристапот кон грижата.
„Неусогласеноста е инхерентно негативна повратна информација за пациентот, додека постои причина за непридржување, и обично е надворешна“, вели Шерон Рабиновиц, д-р, претседател на Академијата за семејни лекари во Џорџија.
Некои пациенти не го спроведуваат третманот како што им е кажано, а тоа може да биде поради неколку причини:

  • Здравствена неписменост
  • Непроверена информација
  • Финансии
  • Животните навики
  • Несакани ефекти

Голем дел од непридржувањето е намерно и се заснова на искуство, системи на верување и знаење. На пример, Американското медицинско здружение открива дека пациентите можеби не разбираат зошто им треба одреден третман (и затоа го отфрлаат), или може да бидат преоптоварени со повеќе лекови, се плашат од зависност од лек, да имаат недоверба кон фармацевтските компании или здравствениот систем како целина, или имаат симптоми на депресија кои го отежнуваат преземањето здрави активности. Покрај тоа, пациентите може да не можат да си ги дозволат лековите или недостатокот на симптоми може да ги наведе да веруваат дека навистина не им треба рецептот, како што се случува со нарушувања како хипертензија или висок холестерол.
„На пример, многу пациенти кои земаат антидепресиви имаат сексуална дисфункција поврзана со тие лекови“, вели Рабиновиц. „Ако не ги поставувате вистинските прашања, нема да можете целосно да го процените искуството што го има пациентот и причината зошто можеби нема да го земе лекот”
Тереза Ловинс, доктор на науки, сопственик на Lovin My Health DPC во Колумбус, Индијана, и член на одборот на директори на Американската академија за семејни лекари вели:
Клучно да се воспостави добар однос и да се изгради меѓусебна доверба.Ако не го познавате пациентот, ќе ви биде потешко да ги поставите вистинските прашања за да дојдете до одговорот зошто не ги земаат своите лекови или зошто не прават ништо за да му помогнат на сопственото здравје“.

Како да се поттикне придржувањето?
Иако можеби не постои единствен пристап за сите за постигнување општо придржување или придржување кон режим на лекови, некои методи може да го зголемат успехот.
Кенет Цвајг, д-р, интернист во Северна Вирџинија Family Practice Associates, во Александрија, Вирџинија, вели дека убедувањето на пациентите да направат една мала промена што можат да ја одржат, може да ја поттикне топката да се тркала.
„Имав еден пациент кој имаше многу прекумерна тежина и имаше висок крвен притисок, висок холестерол, болки во грбот, несоница и депресија,пиеше три до четири пива навечер“, вели Цвајг. „По долга дискусија, го предизвикав да престане со алкохолот 1 недела. На крајот од неделата забележа дека спие подобро, ослабе малку, има понизок крвен притисок и има повеќе енергија. Откако ги виде придобивките од оваа промена, тој беше мотивиран да ги подобри и другите аспекти на неговото здравје. Ја подобри исхраната, почна да вежба и изгуби повеќе од 50 килограми.
Тимски пристап може да го зголеми разбирањето и придржувањето кон третманот. Во една постара студија, пациентите на кои им била доделена тимска нега, вклучително и нега од фармацевти, значително повеќе се придржувале на режимите на лекови. На пациентите им било поудобно да поставуваат прашања и да изразуваат загриженост кога сметале дека нивниот план за лекување е соработка помеѓу неколку даватели на услуги и нив самите.
Ловинс вели дека секогаш треба да му пристапите на пациентот со позитивно. „Кажи, што можеме да направиме заедно за да успее овој лек? Кои се вашите прашања во врска со овој лек? И обидете се да се фокусирате на позитивните работи што можете да ги промените наместо да го оставите пациентот со негативно чувство или дека сте лути на него. или дека не сте задоволни со нивниот избор. Пациентите подобро реагираат кога се третирани како дел од тимот“.
Стравот од осуда, исто така, може да биде пречка за искреноста меѓу пациентите и нивните лекари. Срамот создава неподготвеност да се признае непридржувањето. Ловинс за Medscape вели дека одговорноста на лекарот е да создаде простор без вина за пациентите да зборуваат отворено за нивната борба со третманот и причините за непридржување.

Кога треба да ја пренасочите грижата?
Целта е добра нега и лекување на болеста. Ако вие и вашиот пациент се наоѓате во ќор-сокак и има застој или не успева, можеби е соодветно да го охрабрите пациентот да побара нега на друго место.
Иако постојат етички размислувања за оваа одлука, повеќето медицински одбори имаат упатства како да се направи тоа, вели Блеквелдер за Medscape.
Исто како и со грижата, јасниот разговор е најдобрата практика ако предлагате потенцијално оддалечување од односот лекар-пациент. Може да речете, не правиме напредок каков што би сакал да видам, и се прашувам дали мислите дека работата со друг лекар може да ви помогне.
Најважно е да бидете многу искрени и транспарентни со пациентот дека сте загрижени дека не ги правите соодветните чекори напред“, вели Рабиновиц. Потоа можеш да прашаш: ‚Дали јас сум вистинскиот лекар што ќе ти помогнам да ги постигнеш своите цели? А ако не, како можам да ти помогнам да стигнеш таму каде што треба?’ “
Извор :
https://www.medscape.com/viewarticle/986823#vp_2